השמדת מדיה מגנטית ואבטחת מידע

הליך השמדת מדיה מגנטית ואבטחת מידע

כחלק מפעילותו של עסק תקין, מידע רב נע במערכות המחשוב השונות בין העובדים במחלקות השונות ועד לספקים. לרוב מדובר על מידע רגיש ולעתים מסווג.
לאחר סיום השימוש והעברת הציוד למיחזור או לגריטה, עולה הצורך החשוב ביותר של השמדת מדיה מגנטית תוך אבטחת המידע במערכות.

חברת כתר מיחזור אלקטרוניקה מוסמכת לבצע השמדת מדיה מגנטית ואבטחת מידע מטעם המשרד להגנת הסביבה. כאשר נעזרים בשירותי מיחזור ופינוי פסולת אלקטרונית, כחלק מתהליך המיחזור נעשית השמדה של כל ציוד שנעשה בו אחסון מידע באשר הוא ורק לאחר מכן הציוד עובר לגריטה. במקרה שבו העסק מוכר ציוד שניתן להשמישו מחדש למכירה, על כל מחשב מותקן דיסק קשיח חדש לחלוטין ואילו הישן מועבר לגריטה.

שאלות ותשובות

איזה ציוד נכלל בקטגוריית מדיה מגנטית?

למדיה האלקטרונית צורות שונות. היא כוללת דיסקים קשיחים, שרתים, קלטות שמע או וידאו, התקנים חיצונים, מיקרופילם. כל ציוד אשר מסוגל לאחסן מידע בצורותיו השונות.

מהו הליך השמדת מדיה מגנטית?

חברת כתר מיחזור אלקטרוניקה תאסוף את הציוד הלא שמיש ובעזרת שירותי גריסה מתקדמים תבצע הליך השמדת מדיה מגנטית. הליך זה הנו בלתי הפיך ולכל אורכו מתקיים בפיקוח מלא ובנוכחות נציגי החברה ממנה מתבצע הפינוי. בסיום, הפסולת תועבר להמשך מיחזור ובזאת יסתיים הליך השמדת המדיה המגנטית.

מהו הליך אבטחת מידע?

אנו נעזרים במערכות אבטחת מידע מהמתקדמות ביותר, אשר עומדות בתקנות האבטחה המחמירים ביותר. מערכות אלו מהוות הגנה מפני גישה, שימוש, חשיפה, העתקה או השמדה של מידע מצד גורמים שאינם מורשים או זדוניים.

מדוע חשוב כל כך לבצע הליך זה?

אנו חיים בתקופה שבה פורצות מתקפות סייבר על בסיס שעתי. ניסיונות רבים לגניבת מידע ונתונים אישיים וכל חתימה אלקטרונית היא בעלת פוטנציאל לשימוש כנגד העסק או העובדים בו. על כן, חובה על כל עסק לפעול למחיקת מידע מציוד שלא בשימוש בין אם מועבר לגריסה ובין אם לשימוש חוזר

מה קורה בסוף התהליך?
חברת 'כתר' תנפיק תעודה המאשרת ומפרטת את ההליכים שבוצעו ע"פ חוק תאגיד המחזור והמשרד להגנת הסביבה.